014959
krasnal-2

Emocje – co to takiego?

wiewiorka

Emocje – co to takiego?

Emocje – co to takiego?

  1. Diagram – wprowadzenie do tematu zajęć, doskonalenie umiejętności głoskowania.

            Piszemy na kartce odpowiedzi – jedno pod drugim i postępujemy zgodnie z instrukcją

 –  Służy do mierzenia czasu. Po angielsku clock. (kolorujemy drugą literę)

 –   Budynek, w którym mieszkamy. Po angielsku house. (kolorujemy trzecią literę)

 –   Żółty owad w czarne paski. Po angielsku bee.(kolorujemy pierwszą literę)

 –   Następuje po dniu. Po angielsku night. (kolorujemy trzecią literę)

 –   Polska to nasz… Po angielsku country. (kolorujemy czwartą literę)

  –   Kolorowe do rysowania. Po angielsku crayons. (kolorujemy trzecią literę)

  ( Z E G A R,  D O M,  O S A,  N O C,  K R A J,  K R E D K I )

Hasło: EMOCJE

  1. Odpowiadamy na pytania:

– jakie hasło powstało?

– co oznacza słowo : emocje?

– czym są emocje?

– jakie emocje znacie?

  1. „Zgadnij” – odgadywanie emocji jedynie po mimice, opisywanie cech charakterystycznych    

             Dziecko odlicza 1… 2… 3…, minę pokaż Ty!, a rodzic pokazuje jedną z emocji jedynie za   pomocą mimiki. Dziecko odgaduje jej nazwę. Następnie opisuje, jak się ona objawia (np. radość:   uśmiech, podniesione kąciki ust, dołeczki w policzkach; gniew: zmarszczone czoło i brwi, zaciśnięte usta itd.).

              Potem  zmiana – dziecko pokazuje – rodzic odgaduje.

  1.    „Emocje na twarzy” – rozpoznawanie emocji po wyrazie twarzy, zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP4.19b. Plac zabaw,  Pięciolatek ,                                                                    KP2 str.37, Plac zabaw , Czterolatek
  1. „Druga połówka” – utrwalenie nazw emocji oraz ich zapisu, praca z KP4.19a – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, odwzorowywanie, rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmu kilkuelementowego.

 

  1. „Moje emocje” malowanie farbami przy Sonacie księżycowej L. van Beethovena (pędzlem lub palcami).                                                    Miłego dnia!

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *