014959
krasnal-2

DZIEŃ W GOSPODARSTWIE 06.04.

wiewiorka

DZIEŃ W GOSPODARSTWIE 06.04.

DZIEŃ W GOSPODARSTWIE

  1. „Wiejskie odgłosy” – dziecko odsłuchuje przygotowane nagrania z odgłosami z wiejskiej zagrody.  Prosimy, by zastanowiło się, skąd mogą pochodzić podobne dźwięki: Jak myślisz, skąd pochodziły odgłosy? Co słyszałeś? Po czym poznałeś skąd pochodzą odgłosy?

 

  1. Rozmowy zwierząt – dziecko słuchają recytacji wiersza i wykonuje ćwiczenia logopedyczne – naśladuje odgłosy zwierząt.

 

Rozmowy zwierząt

Barbara Kosowska

Mu, Mu, Mu, tak krowa muczy

Kto Cię krowo tak nauczył?

Nikt nie uczył mnie muczenia

Mówię Mu od urodzenia,

A ponadto daję słowo

Jestem bardzo mleczną krową

 

Baran do owcy mówi: beee

Czego baran od niej chce?

Powiedz owco ma kochana

Ile mleka dałaś z rana?

Dałam dzisiaj dużo mleka

Teraz na mnie fryzjer czeka

 

Kukuryku, kukuryku

Co się dzieje w tym kurniku?

Kura jaja wysiaduje,

Kogut z dumą spaceruje,

Bo za chwilę już na świecie

Ma pojawić się ich dziecię.

 

Źrebię w stajni mamy szuka

Rży, kopytkiem w ziemię stuka

Gdzie ta mama się podziała?

Pewnie z tatą w świat pognała

Klacz i ogier wnet wrócili,

Na wyścigach konnych byli.

 

Tak zwierzęta rozmawiają

One też swój język mają.

To jest język zagrodowy

Kury, owcy czy też krowy.

 

 Rozmawiamy z dziećmi na temat wiersza: Jakie zwierzęta występowały w wierszu? O czym rozmawiały zwierzęta? Czy zwierzęta rzeczywiście mogą ze sobą rozmawiać? Do czego służą wydawane przez nie odgłosy? Następnie prosimy, aby dziecko spróbowało naśladować odgłosy zwierząt, np. Spróbuj wydać odgłos jagnięcia, które zobaczyło wilka, bardzo się boi i przywołuje owcę. Spróbuj przedstawić krowę, która jest bardzo głodna i przywołuje gospodarza.

 

  1. „W zagrodzie” – zabawa matematyczna- rozwiąż zadania przeliczając za pomocą dowolnych liczmanów (mogą to być: klocki, patyczki, kredki itp.)
  • W kurniku na grzędzie siedziały 3 kury, chodziły 4 pisklęta i 1 kogut. Ile razem było ptaków w kurniku?
  • Na pastwisku pasło się 8 krów. Przyszedł gospodarz i 2 krowy zaprowadził do obory. Ile krów zostało na pastwisku?
  • W stajni odpoczywało 5 koni, a na łące biegały 2 konie i 2 źrebaki. Ile razem było koni?
  • W gospodarstwie na podwórku w budzie mieszkały 2 psy. W domu mieszkał jeszcze 1 pies i 2 koty. Ile było razem psów i kotów?

 

  1. Przypomnij sobie piosenkę pt. „Dziadek fajną farmę miał” i zaśpiewaj.

 

https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q

 

  1. „Zwierzęta w zagrodzie” – praca plastyczna. Przyklej na kartkę z bloku technicznego szablony . zwierząt i wytnij je. Możesz ozdobić szablony np. kolorowym papierem, płatkami kosmetycznymi, watą, ścinkami włóczki, tkanin itp. Stwórz gospodarstwo, z klocków zbuduj zagrody dla poszczególnych rodzajów zwierząt. • szablony zwierząt, klej, nożyczki, kolorowy papier, płatki kosmetyczne, wata, ścinki włóczki, tkanin

zwierzęta

 

  1. Praca z KP3.44a – łączenie młodych i dorosłych zwierząt tego samego gatunku.

 

  • KP3, ołówek • Praca z KP3.44b – przeliczanie figur, zabawy ruchowo-słuchowe, odczytywanie zdań, łączenie ich z obrazkiem. • KP3, ołówek

 

                                                   Miłego dnia:)

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *