014959
krasnal-2

Dzień Dziecka 5

wiewiorka

Dzień Dziecka 5

Dzień dobry!

1. „Do jakiej zabawy przyda się ta zabawka” – rozpoznawanie przedmiotów dotykiem.
Rodzic umieszcza pod kocem różne przedmioty. Dziecko wkłada rękę pod koc. Dotyka jakiegoś przedmiotu i mówią, co to jest i do jakiej zabawy może się przydać.

2. „Nauka cierpliwości” – słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat.

Nauka cierpliwości Dominika Niemiec
Gramy w planszówkę.
przesuwam pionek, raz i dwa.
Najpierw rzuć kostką ty,
potem znów rzucę ja.
Ty będziesz pierwsza mamo,
następnie się zamienimy,
a jeszcze chwilkę później
w coś innego się zabawimy.
Może weźmiemy kredę?
Będę rysować motyle.
Wezmę niebieską i żółtą,
ale dam ci ją za chwilę.
Bo przebywając w grupie,
to bardzo ważna sprawa,
trzeba być cierpliwym i się dzielić
– to nauka, nie tylko zabawa.

Rozmowa na temat wiersza:
W co miały zamiar bawić się dzieci?
Jakim trzeba być, gdy bawimy się z innymi?
Czy ty jesteś cierpliwy?
Czy podczas zabawy potrafisz dzielić się zabawkami z innymi dziećmi?
Czy trudno jest poczekać na swoją kolej w zabawie?

3. Historyjka obrazkowa.
Dziecko układa historyjkę obrazkową pasującą do treści wiersza. Opowiada, co się po kolei wydarzyło.

4. „Klocki” – praca z KP 42 – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, rozwijanie percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Karta pracy 42

 

Miłego dnia!

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *