Czym są dla nas książki?
- „Moje ulubione książki” – jakie książki lubisz i dlaczego? Samodzielnie formułujemy wypowiedzi.
Oceń książki ze znanymi bajkami:
– Plac zabaw, Pięciolatek, Karty pracy 4, str.8b
Posegreguj książki:
-Plac zabaw, Czterolatek, Karty pracy 2, str.32
- Słuchanie wiersza pt. „Książka” Anny Kamieńskiej
Czemu książka stoi niema?
Może o czym mówić nie ma?
Jej literek czarne rządki
smutne jak jesienne grządki.
Czemu taka nudna, pusta,
jakby jej zamknięto usta?
Aż tu nagle, moja miła,
niema książka przemówiła.
I gadała i śpiewała,
czego nie opowiadała!
O przygodach, awanturach,
ptakach, kwiatach, morzach, górach.
Gdzie to wszystko w niej mieszkało?
Jak to wszystko w niej drzemało?
Chyba nie ma o co pytać:
nauczyliśmy się czytać.
Dziecko odpowiada na pytania:
-Dlaczego początkowo książka była smutna?
– Czy miała kolorowe obrazki?
– Dlaczego nagle zaczęła być ciekawa dla osoby mówiącej w wierszu?
– Co się zmieniło?
- „ Regulamin postępowania z książką” – jak należy lub jak nie należy postępować z książkami ?
– Plac zabaw, Pięciolatek , Karty Pracy 4, str.9b
- „Szpital dla książek” – przeglądamy książki w naszej biblioteczce, odkładamy te, które wymagają naprawy.
Prosimy o pomoc rodzica i za pomocą taśmy klejącej naprawiamy książki. Może należy zrobić okładkę z folii lub papieru? Segregujemy i układamy książki w miejscu na nie przeznaczonym.
- Przypomnij sobie piosenkę pt. „Lubimy bajki”
https://www.youtube.com/watch?v=L2PQj85PYDY