014959
krasnal-2

Biblioteka/ Księgarnia

wiewiorka

Biblioteka/ Księgarnia

  1. Jak wyglądają książki?” – poszerzanie słownika o przymiotniki, mapa skojarzeń. Dzieci podają różne określenia książek, ich wyglądu, materiału, z jakiego są zrobione itd. Podsuwamy pytanie: Czy książki są tylko papierowe? Gdy dzieci podadzą swoje pomysły, Prezentujemy książki materiałowe, plastikowe, e–booki, audiobooki. Pytamy, czy dzieci wiedzą, co to są audiobooki i e–booki. Włączamy wybrany przez siebie audiobook jeśli taki mamy.

 

  1. „Jak powstaje książka?”

 

https://www.youtube.com/watch?v=t6t-UsDrqB8

 

Można porozmawiać na temat:

Kto to jest autor?

Co to jest okładka?

Jak nazywa się osoba, która wykonuje obrazki do książki?

Gdzie drukuje się książkę?

 

 

  1. „Znajdź” – zabawa dydaktyczna, wyszukiwanie książek. Dzieci losują karteczki z poleceniem (np. Znajdź trzy książki o tytułach na literę S lub Znajdź trzy książki autorów o nazwisku na literę C). Mogą to zrobić we własnej biblioteczce 🙂

 

  1. „Na półce” – praca z KP4.8a, segregowanie książek wg pierwszej litery tytułu.

Praca z KP4.9a – ćwiczenie spostrzegawczości, dostrzeganie różnic w obrazkach.

 

  1. „Na półce” – segregowanie książek wg kategorii. „Zabawa w księgarnię”– przyjmowanie ról.

    6. Zaprojektuj własną zakładkę do książki. Możesz wykorzystać przygotowany wzór lub zrobić własny. 

 

zakładka do książki

Miłego Dnia!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *