- Jak wyglądają książki?” – poszerzanie słownika o przymiotniki, mapa skojarzeń. Dzieci podają różne określenia książek, ich wyglądu, materiału, z jakiego są zrobione itd. Podsuwamy pytanie: Czy książki są tylko papierowe? Gdy dzieci podadzą swoje pomysły, Prezentujemy książki materiałowe, plastikowe, e–booki, audiobooki. Pytamy, czy dzieci wiedzą, co to są audiobooki i e–booki. Włączamy wybrany przez siebie audiobook jeśli taki mamy.
- „Jak powstaje książka?”
https://www.youtube.com/watch?v=t6t-UsDrqB8
Można porozmawiać na temat:
Kto to jest autor?
Co to jest okładka?
Jak nazywa się osoba, która wykonuje obrazki do książki?
Gdzie drukuje się książkę?
- „Znajdź” – zabawa dydaktyczna, wyszukiwanie książek. Dzieci losują karteczki z poleceniem (np. Znajdź trzy książki o tytułach na literę S lub Znajdź trzy książki autorów o nazwisku na literę C). Mogą to zrobić we własnej biblioteczce 🙂
- „Na półce” – praca z KP4.8a, segregowanie książek wg pierwszej litery tytułu.
Praca z KP4.9a – ćwiczenie spostrzegawczości, dostrzeganie różnic w obrazkach.
- „Na półce” – segregowanie książek wg kategorii. „Zabawa w księgarnię”– przyjmowanie ról.
6. Zaprojektuj własną zakładkę do książki. Możesz wykorzystać przygotowany wzór lub zrobić własny.
Miłego Dnia!