014959
krasnal-2

Wrażenia i uczucia 3

wiewiorka

Wrażenia i uczucia 3

  1. „Celne rzuty” – zabawa z elementami rzutu. Dzieci mają woreczki/ piłeczki. Kładziemy dwa pojemniki (mogą być miski) i rzucają do celu. Przeliczają ile piłek, woreczków wrzuciły. Jeśli nie ma piłek lub woreczków można próbować wrzucać coś innego.

 

  1. „Ciemność jest niezwykła!” – rozmowa na temat ciemności i oswajania się z nią na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza Ewy Szelburg-Zarembiny Ciemnego pokoju nie trzeba się bać.

 Rozmawiamy z dziećmi na temat ciemności i lęków z nią związanych. Następnie czytamy wiersz.

Ciemnego pokoju nie trzeba się bać Ewa Szelburg-Zarembina

Ciemnego pokoju nie trzeba się bać,

 bo w ciemnym pokoju czar może się stać…

Ach! W ciemnym pokoju, powiadam wam, dzieci,

lampa Aladyna czasem się świeci…

 Ach! W ciemnym pokoju wśród łóżka poduszek

spoczywa z rodzeństwem sam Tomcio Paluszek…

 Ach! W ciemnym pokoju podobno na pewno

 zobaczyć się można ze Śpiąca Królewną…

 Ach! W ciemnym pokoju Kot, co palił fajkę,

opowiedzieć gotów najciekawszą bajkę,

a wysoka czapla chodzi wciąż po desce

 i pyta się dzieci: Czy powiedzieć jeszcze?

 

 Zadajemy dzieciom pytania: Dlaczego ciemnego pokoju nie trzeba się bać? Jakie postaci z bajek możemy sobie wtedy wymyślić? Co wy widzicie, gdy jesteście w ciemnym pokoju? Czy to jest miłe? Dlaczego? Jaką miłą postać chcielibyście zobaczyć w swoim ciemnym pokoju? Dlaczego?

 

 

  1. „Piosenka o Beksie”- przypomnienie i utrwalenie piosenki.
  1. Karty pracy- wielkości, figury  (pokoloruj zgodnie z kodem), rysowanie po śladzie

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *