- „Celne rzuty” – zabawa z elementami rzutu. Dzieci mają woreczki/ piłeczki. Kładziemy dwa pojemniki (mogą być miski) i rzucają do celu. Przeliczają ile piłek, woreczków wrzuciły. Jeśli nie ma piłek lub woreczków można próbować wrzucać coś innego.
- „Ciemność jest niezwykła!” – rozmowa na temat ciemności i oswajania się z nią na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza Ewy Szelburg-Zarembiny Ciemnego pokoju nie trzeba się bać.
Rozmawiamy z dziećmi na temat ciemności i lęków z nią związanych. Następnie czytamy wiersz.
Ciemnego pokoju nie trzeba się bać Ewa Szelburg-Zarembina
Ciemnego pokoju nie trzeba się bać,
bo w ciemnym pokoju czar może się stać…
Ach! W ciemnym pokoju, powiadam wam, dzieci,
lampa Aladyna czasem się świeci…
Ach! W ciemnym pokoju wśród łóżka poduszek
spoczywa z rodzeństwem sam Tomcio Paluszek…
Ach! W ciemnym pokoju podobno na pewno
zobaczyć się można ze Śpiąca Królewną…
Ach! W ciemnym pokoju Kot, co palił fajkę,
opowiedzieć gotów najciekawszą bajkę,
a wysoka czapla chodzi wciąż po desce
i pyta się dzieci: Czy powiedzieć jeszcze?
Zadajemy dzieciom pytania: Dlaczego ciemnego pokoju nie trzeba się bać? Jakie postaci z bajek możemy sobie wtedy wymyślić? Co wy widzicie, gdy jesteście w ciemnym pokoju? Czy to jest miłe? Dlaczego? Jaką miłą postać chcielibyście zobaczyć w swoim ciemnym pokoju? Dlaczego?
- „Piosenka o Beksie”- przypomnienie i utrwalenie piosenki.
- Karty pracy- wielkości, figury (pokoloruj zgodnie z kodem), rysowanie po śladzie