1. „W ogrodzie” – praca z obrazkiem. Swobodne wypowiedzi na temat prac wykonywanych w ogrodzie wiosną: przekopywanie ziemi, grabienie, przygotowywanie grządek, wysiewanie nasion, podlewanie. Nazywanie narzędzi potrzebnych do ich wykonania: łopata, motyka, grabie, konewka. Na ilustracjach wyszykujemy jak najwięcej przedmiotów związanych z praca w ogrodzie, nazywamy je, wprowadzamy nowe słownictwo. Zachęcamy dzieci do wypowiedzi pełnymi zdaniami.
http://scholaris.pl/resources/run/id/109420
2. Ogrodnicy – sïuchanie wiersza Iwony Róĝy Salach.
Idą, idą ogrodnicy. Tup!
Niosą grabki i łopatki. Hej!
Będą spulchniać ziemię,
aby lekko było jej.
Puk, puk, puk, łopatką.
Szu, szu, szu, grabkami.
Tryśnie woda z koneweczki
na nasze grządeczki.
Rozmowa kierowana pytaniami : – O kim był wierszyk? – Co nieśli ogrodnicy? – Jak pukali łopatkami? – Jak szurali grabkami? – Na co tryskała woda z konewki? Wybieranie spośród różnorodnych przedmiotów przedstawionych na obrazkach tych, które są potrzebne do pracy ogrodnikowi, określanie, do czego służą, i umieszczanie obrazków z tymi przedmiotami przy obrazku ogrodnika.
Elementy wycinamy i potrzebne przedmioty wklejamy dookoła ogrodnika.
3. Pośpiewajcie teraz piosenkę, uczymy się jej na pamięć
Miłej zabawy
Pani Ala I Pani Kasia