Grupa II WIEWIÓRKI
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionych bohaterów literackich.
- Kształtowanie postawy aktywnego i kulturalnego odbiorcy sztuki teatralnej i filmowej.
- Rozbudzenie zainteresowania książką, literaturą dla dzieci.
- Doskonalenie technik zapamiętywania (mnemotechniki).
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
- Doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi.
- Rozwijanie umiejętności układania historyjek obrazkowych zgodnie z chronologią wydarzeń
- Zilustrowanie utworu literackiego za pomocą przedstawienia kukiełkowego.
- Zapoznanie dzieci ze zwyczajami karnawałowymi.
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanych cech.
- Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami.
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat własnych emocji i rozpoznawania różnych emocji u innych osób.
- Kształtowanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.
- Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
- Wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci związanego ze światem dinozaurów.
- Rozbudzanie ciekawości badawczej.
- Poznawanie rożnych form ekspresji artystycznej – rysowania węglem.
- Usprawnianie narządów artykulacyjnych.
- Rozwijanie umiejętności utrzymywania równowagi.
- Kształtowanie umiejętności przeliczania obiektów w zbiorach i określania, w którym jest mniej, więcej i tyle samo.
- Doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie.
- Kształtowanie umiejętności układania rytmów z figur geometrycznych.
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat.
- Kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.
- Rozwijanie umiejętności społecznych poprzez zabawy parateatralne i dramowe.
- Doskonalenie umiejętności tworzenia prac technicznych z wykorzystaniem różnych materiałów.